ALKOTÓTÁRSAK

BJÖRN IVAN EKEMARK, táncos

Björn Ivan Ekemark/Ivanka Tramp berlini székehelyű táncos és előadó és kjelmeztervező. Barcelonában tanult az Escola Circ Rogelio Rivelen, Stockholmban a Nyckelviksskolanban. BA tanulmányait a HZT Berlin Dance, Context & Choreography szakán szerezte.

Tagja a hírhedt ANALKOLLAPS Cake sitting előadó csapatnak, akik zsigeri és ragadós előadásaikról ismertek, valamint Asaf Aharonson utolsó produkciójának kosztümeiről. Az elmúlt két évben bemutatta a “the horror of intimacy” performansz sorozat első két részét Caroline Niell Alexanderrel és Layton Lachmannal. A TENT kollektívával fesztiválokat és előadásokat szervezett, velük mutatta be legutóbbi csoportos darabját, a Sedimental-t. Együtt dolgozott még Dewey Dell-el, Peter Pleyerrel and Julian Weberrel. Fellép a Hodworks Grace című előadásában.

A Hodworks Grace című darabjában szerepelt.

CUHORKA EMESE, táncos
Kortárs táncművész, koreográfus, pedagógus. 2011-ben végzett a Budapest Kortárstánc Főiskolán. 2007 óta dolgozik Hód Adriennel, 2009 óta a Hodworks előadója és alkotótársa. Munkáiban a kísérletiség érdekli, olyan helyzetek, amelyek felszabadítják a formai, tartalmi kötöttségeket. Együttműködik színházakkal koreográfusként, színészként vagy táncosként (TÁP Színház, Dollár Papa Gyermekei, FAQ, SZFE, Stereo Akt, Tünet Együttes, Soharóza, Luzerner Theater). Amatőr és hivatásos táncosoknak vezet improvizáció és kortárstánc kurzusokat. Közös munkáikban Fülöp Lászlóval 2009 óta kutatnak személyes élményekkel átszőtt mozgás- és kapcsolatkreatúrákat, Molnár Csabával a szubkultúrákat értelmezik újra, vállaltan sarlatánkodva a színház eszközeivel. Eddigi pályája során 5 előadás kapott Lábán Rudolf-díjat melyben alkotótárs és előadó: Hodworks: Basse danse (2011), Pirkad (2013), Timothy and the Things: “There’s an elephant in every room…” (2014), Hodworks: Grace (2016), Szólók (2017). A Tünet Együtessel készített Sóvirág a Színházi Kritikusok Díjának Különdíjas előadása 2016-ban. Az ebből a próbafolyamatból készült dokumentumfilm: A létezés eufóriája elnyerte a Locarnói Filmfesztivál nagydíját és a Szarajevói Filmfesztivál emberi jogi díját. A Hodworksszel 3 előadásukat az Aerowaves Európa legkiemelkedőbb táncelőadásai közé választották (Basse danse, Pirkad, A halandóság feltételei). A Timothy and the Thingsszel közösen készített Anyádék rajtam keresnek előadást pedig 2016-ban választotta ki az Aerowaves az év 20 legkiemelkedőbb táncelőadása közé.

A Hodworks Basse Danse, Ahogy azt apám elképzelte, Pirkad, A halandóság feltételei, Grace, Szólók, Sunday, Délibáb című darabjaiban szerepelt.

EGYED BEA, táncos
A magyar alkotó, előadó 1988-ban született, Egerben. Gyerekkora óta foglalkozik tánccal, 2007 óta Budapesten él, dolgozik és alkot. A klaszikus balett-től a különböző kortárstánc technikákig átfogó képzéseken, workshopokon vett és vesz részt (Nigel Charnock, Emanuel Gat, Wim Vandekeybus, Samuel Lefeuvre). Az elmúlt tíz évben számos magyar és nemzetközi alkotóval dolgozott együtt, többek között : a Duda Éva Társulattal, Eleonóre Valére Lachky-val, a Forte Társulattal, a Frenák Pál Társulattal, és a Hodworks-szel. Újvári Milánnal közösen, a Radioballet formációval kezdődött alkotói pályája. Workshop-jaiban a bizalmon alapuló fizikai tapasztalások adják a vezérfonalat, illetve a vezetett improvizációs feladatokon keresztül, melyeknek célja az izommemória tudatos használata, az ösztönös mozgás tudatossá építése testben, elmében, lélekben egyaránt. Saját alkotói munkáiban mindig új fajta nézőpont keresés a célja, egy kommunikációs csatorna, színpadi világ létrehozása különböző művészeti ágak fúziójának tükrében. Legutóbbi előadásában (The Dark Night of the Soul) a tánc, színház, filozófia és festészet fúzióján át vizsgálta az egyén pszichés elakadásának helyzeteit.

A Hodworks Délibáb című darabjában szerepelt.

FURULYÁS DÓRA, táncos
Furulyás Dóra a Budapest Kortárstánc Főiskolán fejezte be tanulmányait 2008-ban kortárstánc művész szakon. Ezt követően tíz éven át a Tünet Együttes tagja volt. Dolgozott Ördög Tamással, Kárpáti Péterrel, a Timothy and The Things-szel. Jelenleg szabadúszóként dolgozik, következő projektjében az Anya és az Előadó, mint szerepek egymásra hatását kutatja.

A Hodworks A halandóság feltétele című darabjában szerepelt.

GARAI JÚLIA, táncos
A Magyar Táncművészeti Főiskola balett, majd néptánc tagozatának tanulója öt évig. Kortárstánc végzettséget szerez a Budapest Tánciskolában. A Magyar Táncművészeti Főiskolán klasszikus balett szakán pedagógusként végez. Diplomáját 2012. júnusában védte meg a Budapest Kortárstánc Főiskola MA szakán. 1995-től 2007-ig az OFF Társulat tagja, majd 2007-től a Hodworks tagja. Táncolt a követező társulatokkal, alkotókkal: Unterwegs Theater Németország, Kun Attila, Phobos Társulat, Artus, Vass Lajos, Andaxínház, Szegedi Kortárs Balett, Wally Cardona, Berger Gyula, TÁP Színház, Trisha Brown: Set and Reset / Reset. 2006- tól rendszeresen szerepelt Ladjánszki Márta munkáiban. 2007 óta a Baltazár Színháznál tanít balett-technikát és kreatív táncot. 2012 óta a MU Színház 60+ programja keretében heti redszerességgel átmozgató táncórákat tart a XI. kerület szépkorú lakosságának. 2012 óta több óvodában tart kreatív gyerektánc és balett foglalkozásokat.

A Hodworks Basse Danse, Ahogy azt apám elképzelte, Pirkad, A halandóság feltételei című darabjaiban szerepelt.

GLÁSER MÁRTON, táncos

2016-ban a Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskolában végzett majd a SEAD-ben (Salzburg Experimental Academy of Dance) folytatta tanulmányát. Bodhi Project tagja volt 2019/2020-ban.
Táncos/alkotóként részt vett Michikazu Matsune, Helder Seabra, Paul Blackman, Christine Gouzelis, Hillel Kogan, Francesco Scavetta, Sthepanie Thiersch, Robert Wilson és Hód Adrienn munkáiban.
Együttműködött a KALE Companhia de Danca, Asasello Quartett, Salzburger Festpiele, SommerSzenne Salzburg és Wiener Staatsoper különböző projektjeiben.

HADI JÚLIA, táncos, koreográfus
Kortárstáncos, koreográus, Budapesten él és dolgozik. Koreográfusként diplomázott a Budapest Kortárstánc Főiskolán 2011-ben. 2008-ban Üvegbura című darabja Lábán Rudolf díj jelölést kapott. Táncosként részt vett Eleonore Valere Latcky, Gold Bea, Ladjánszki Márta, az Andaxszínház és a Tünetegyüttes munkáiban. 2009-2011 között a Hodworks társulat állandó előadója. 2012 óta alkotói munkájára fókuszál a Body Lotion co-dance-nél, melyet Arany Virággal alapított 2009-ben. 2013-ban kezdett színpadi mozgást és kompozíciót tanítani színész növendékeknek a Keleti István Művészeti Iskolában.

A Hodworks Basse Danse és Pirkad című darabjaiban szerepelt.

Dömölky Dániel fotója.

JENNA JALONEN, táncos
Jenna Jalonen, avagy triplejay Finnországban született és Magyarországon tanult. Jelenleg Budapesten él. Klasszikus balett képzése után, amelyet a Finn Nemzeti Opera Balettnál és a Magyar Táncművészeti Egyetemen végzett Budapesten, a kortárs tánc és előadóművészet felé fordult. 2010 óta táncol és alkot együtt számos nemzetközi társulattal és koreográfussal úgy mint a Duda Éva Társulata, a Közép-európai Táncszínház, a Kubilai Khan Investigations, a Kwaad bloed/Ugo Dehaes, a fABULEUS, Thierry de Mey, a Theater Bremen, Mészáros Máté, az Untamed Productions, a Notch Company/Oriane Varak és a HODWORKS. Jenna tanít és a triplewave mozgalmat terjeszti, egy olyan mozgás gyakorlatot, amely a táncosokat arra ösztönzi, hogy testükben egy hullám mechanizmusát idézzék fel, különböző táncstílusok és testi dinamikák segítségével. Ezen túl érdeklik brutálisabb, nem irányított és tudattalan fizikalitások is, amelyeket a Collective Dope munkáiban használt, egy kortárs tánc és előadóművészeti kollektívában. A kollektíva ezeken túl különböző programokat, eseményeket szervez, ahol kortárs táncos és utcai táncos közegek találkozhatnak, fejlődhetnek és új közösségeket építhetnek ki együtt. Az elmúlt két évben a Twenty19 és a Twenty20 Spring Forward is kiválasztotta munkáit: Long time no see! és BEAT ‘I just wish to feel you’.

A Hodworks Sunday, Délibáb és Még egy táncelőadás című darabjaiban szerepelt.

KACSÓ IMOLA, táncos

A Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskolában, majd a Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD)-ben folytatta tanulmányát. 2019-től a Bodhi Project tagja volt.
Közreműködött különböző projektekben a Salzburger Festpiele és a Wiener Staatsoper keretein belül. Eddigiekben különféle alkotókkal dolgozott és kollaborált mint Stephanie Thiesch/ Asasello Quartett, Hillel Kogan, Robert Wilson, Michikazu Matsune, Helder Seabra, Paul Blackman, Christine Gouzelis és Hód Adriennel.

MARCO TORRICE, táncos, koreográfus
Marco Torrice előadóművész, tanár és koreográfus, Brüsszelben él. Munkája arra fókuszál, hogy hogyan tud összekötni különböző stílusú és kultúrájú táncokat, illetve a kortárs tánc újradefiniálására. Ezt úgy teszi meg, hogy diskurzust teremt különböző gyakorlatok között, azokra is fókuszálva, amelyek a nyugati akademikus környezetekből hiányoznak.

Középiskolai tanulmányai befejeztével filozófiát tanul a római La Sapienza Egyetemen, amellyel egy időben táncórákat és mesterkurzusokat látogat Európa szerte. 2006-ban kezdi meg tanulmányait a P.A.R.T.S.–ban. Tanulmányai mellett egyénileg kutatja saját, improvizáción alapuló mozgását; érdeklődése középpontjában a testtudat, a mozgáskészlet és az előadói képességek kiterjesztése áll. Az ismeretlen kutatása című program keretében, 2011 tavaszán létrejött „Me Myself and I” című munkája különböző fizikális és mentális dimenziók egyidejű bemutatásán alapul. A Hodworks együttesben a Basse danse c. produkcióban táncol és az Ahogy azt az apám elképzelte c. előadás társkalkotója. Emellett jelenleg a Rosas társulatában (is) táncol. Dolgozott Thomas Hauert, Jerome Bell mellett is.

2015/16-ban szólókat adott elő Rómában a Liminal elektronikus zenei fesztivál keretében. 2017-ben kutatást indított Brazília, Budapest, Róma és Brüsszel között, a tánc közösségi aspektusára koncentrálva. Ebből a kutatásból hozta létre a Melting Pot-ot, egy olyan gyakorlatot, amely improvizációra alapul, különböző hátterű táncosok között. Ennek a keretében felszabadíthatják az érzéseiket, örömüket, dühüket, érzékiségüket és frusztrációikat.

A Hodworks Basse Danse és az Ahogy azt apám elképzelte című darabjaiban szerepelt.

Marcio KERBER CANABARRO, táncos
Márcio Kerber Canabarro Berlinben élő táncos/előadó. BA diplomát Social Communication-ben szerzett (UNIJUI – RS – BR) és MA-t Performing szakon (SEAD-Salzburg-AT). Molnár Csabával készített Tropical Escape c. előadása díjnyertes Magyarországon és Dániában. Canabarro tagja a magyarországi DEEPER F. kollektívának, amely azzal foglalkozik, hogyan tudjuk építeni, átalakítani nagy közösségeinket azonnali szeretet és törődés segítségével. 2018-ban a Zero Waste Chireography c. platformot indította el Alekasnra Borys-szal, amely újragondolja a koreográfusi munkák bemutatását, előállítását azok környezeti hatásainak fényében. Együtt fejlesztik a TRACKING: Visual Cues for Hope c. fotós projektet és a re-imagining life on Earth: COSMIC DEBRIS c. installatív koreográfiát. Canabarro együtt dolgozott olyan ismert művészekkel, mint Sara Shelton Mann, Keith Hennessy, Hód Adrienn, Peter Pleyer, Mark Tompkins, Benoit Lachambre és Meg Stuart.

A Hodworks Basse Danse, Ahogy azt apám elképzelte, Pirkad, A halandóság feltételei, Grace, Szólók, Délibáb, Coexist és Még egy táncelőadás című darabjaiban szerepelt.

MARIN LEMIĆ, táncos
2005 és 2007 között Zágrábban tanult a “Studio for Contemporary Dance Company”-ben, klasszikus balett, jazz balett és hip-hop órákat vett a Tala és a Liberdance központokban. 2008-tól a Zagreb Dance Company színpadi táncosa, ami az egyik legrégebbi horvátországi kortárstánc társulat. 2008 és 2010 között az Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten-ban tanul. 2010 és 2011 között a Noord Nederlandse Dans táncosaként dolgozik Groningenben. 2011 és 2012 között számos táncprojektben vesz részt, úgy mint “Exit” (koreográfus:  Arno Schuitemaker), “These little nothings” ( koreográfus Valasia Simeon), “Abdallah and the Gazelle of Basra” ( koreográfus Thom Stuart and Rinus Sprong), “The Fifteen Project” ( koreográfus Arno Schuitemaker), Project Sally (koreográfusok Ronald Wintjens and Stefan Ernst). 2012 és 2014 között a Staatstheater Oldenburgban dolgozik annak kortárstánc társulatában, és olyan koreográfusokkal dolgozott együtt mint Ann Van den Broek ( “ Das Blaue”) , Sharon Eyal ( “ Plafona”), Club Guy and Roni ( “ Romeo and Juliet”, “Airways”, “Finale Grande”) Alessandra Corti and Felix Berner ( “ Niemandstag”, Sungyop Hong ( “was sie bewegt”). 2014 és 2016 között a Staatstheater Mainzban kortárstánc társulatában a Tanz Mainz-ban dolgozik, olyan koreográfusokkal mint: Jo Stromgren ( “ Fairy Queen”), Sharon Eyal ( “Plafona Now”), Daniellle Desnoyer ( “ The Blue Hour”), Jose Navas ( Denouement), Club Guy and Roni ( “4”), Alessandra Corti ( “Unendliche Nacht”). 2017-ben az ismert horvát koreográfussal és rendezővel Matija Ferlinnel dolgozik ( “Staging a play: Tartuffe”) a Zagreb Dance Companyban. Szabadúszóként olyan tánc projektekben dolgozott, mint: Zrinka Lukčec-Kiko ( “Unavailable”, The restlessness of the birds”), Marjana Krajač (“Choreographic fantasy no 3 and no 4”), Jasna Čizmek-Tarbuk (“Holographic space”), Marin Lemić és Ida Jolić (“Transformers”). Nemrég kezdett el dolgoztni a Cocoon Dance Company-val ( “Body Shots”). Részt vett továbbá a “Struggle of Life” című projektben, Németországban, amin Michael Langeneckert koreográfussal dolgozott.

A Hodworks Sunday című darabjában szerepelt.

MOLNÁR CSABA, táncos, koreográfus
1986-ban született. A Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában, majd 2006-tól a Brüsszeli P.A.R.T.S.-ban tanult.A kétéves képzést követően táncosként az olasz Compagnia Virgilio Sieni táncegyütteshez csatlakozott, 2010-től pedig a Hodworks-szel dolgozott tovább. Társalkotóként kezdetben az 5 művésszel közösen létrehozott Bloom!-mal kezdte meg munkáját (City, Tame Game, Közel a vég), később a Dányi-Molnár-Vadas formációban alkotott. (Nyúzzatok meg) Önálló koreográfusként a Trafó, a Departs és a SÍN támogatásával hozta létre műveit.(KITTY2012, Decameron) Meghívott alkotóként dolgozott a Budapest Tánciskola diákjaival (Eclipse —húz ki a vigadalmat) és darabot készített az EN-KNAP Group-nak (68). Közreműködött a TanzMainz HOM estjében és a Studio Alta-ban. Önálló koreográfiái: KITTY2012, Decameron, Az ökör (The ox).
Sildenafilfairy néven Marcio Kerber Canabarroval készít előadásokat (Tropical escape, EYE Candy, Winter Journey) http://sildenafilfairy.wixsite.com/sildenafilfairy
Négy olyan darabban is szerepelt alkotóként, ami megnyerte az évente kiosztott legjobb táncelőadásnak és koreográfusnak járó Lábán Rudolf-díjat. Bloom!: City (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Dányi–Molnár–Vadas: Nyúzzatok Meg (2014), Hodworks: Pirkad (2014). A City, a KITTY2012, a Nyúzzatok meg, a Pirkad és a Halandóság feltételei című előadásokat az Aerowaves hálózat beválogatta az adott év legjobb 20 nemzetközi alkotásai közé. Munkáiban a legnagyobb természetességgel egyeztet össze bármiféle kifejezési eszközt. Az érdekli, hogy ezek egymásra hatásával hogyan válhatnak az ember privátnak gondolt jelenségei egy univerzális, felszabadító, színházi élménnyé.

A Hodworks Basse Danse, Ahogy azt apám elképzelte, Pirkad, A halandóság feltételei, Grace, Szólók, Sunday, Délibáb, Coexist és Még egy táncelőadás című darabjaiban szerepelt.

OLÁH BALÁZS, táncos

Oláh Balázs táncművész 1994-ben született. A Magyar  Táncművészeti Főiskola néptánc tagozatán végzett 2014-ben, majd az egri Gárdonyi Géza Színháznak volt tánckari tagja két évig. 2017-ben felvételt nyert a  salzburgi SEAD-be ahol három éven keresztül folytatta tanulmányait , és  mélyítette tudását a kortárs táncban. 2020-ban dolgozott a Tünet együttessel és részt vett Hód Adrienn Ambert című darabjában. Jelenleg Mészáros Mátéval dolgozik, valamit részt vesz a Nulladik lépés programban Horváth Nórával. Művészeti érdeklődése: Új kommunikációs csatornák keresése amelyeken  keresztül különböző társadalmi közegből jövő nézőket lehet megszólítani. A  művészethez nehezebben hozzájutó közösségek, egyének segítése. A Magyar  paraszti réteg autentikus kultúrájának tanulmányozása. Kiemelt célja az egymástól távol álló  témák egy előadáson belüli bemutatása.

RÓNAI ATTILA, táncos

A Magyar Táncművészeti Főiskola balett szakán végzett!  Az iskolai évek alatt kezdett el érdeklődni a kortás tánc iránt amikor bekerült a Villány Leo improvizációs Tánc Színházba. Több társulatnál megfordult mint például: Gangaray Dance Company Közép Europa Tánc Színház Inversdance PR-Evolution Éva Duda Company-Movein.

2013-ban Brüszelben a Kwaad Bloed-Ugo Dehaes-nál dolgozott, utána elsőnek apprentice-ként majd társulati tagként a Hofesh Shechter Companyban. Hét évet töltött a társulatnál, de a mai napig dolgozik velük mint tárulati tag, különböző projektekben.

A társulati munka alatt már elkezdett tanítani, illetve asszistensként segítette Hofesh munkáját a Göthenburg Operánál.

2019-ben Torinóban a Nuova Officinal Della Danze-nál dolgozott koreográfusként.

SIMET JESSICA, táncos
Simet Jessica a Stockholms Estetiska Gymnasium tánc szakán végezte tanulmányait majd még 2 évet töltött a Győri Tánc és Képzóművészeti Szakközépiskolában. Pályafutása során volt alkalma olyan koreográfusokkal együttműködni mint Frenák Pál, Elio Gervasi, Avatara Ayuso, Roberto Zappala, Quan Bui Ngoc, Duda Éva, Varga Csaba, Fülöp László, Guy Shomroni valamint Yaniv Avraham. A MA•ZE tánctársulat társ alapítója és a Duda Éva társulattal is két évig dolgozott. Hód Adrienn koreográfussal a SUNDAY című előadásban dolgozott együtt először, 2017-ben, majd a Délibáb és Coexist előadásokban is. A Coexistért az év táncosának díjára jelölték 2019-ben a Der Theater Verlag-ban, Németországban.

A Hodworks Sunday, Délibáb és Coexist című darabjaiban szerepelt.

VAKULYA ZOLTÁN, táncos
Magyaroszágon kezdte meg tanulmányait a Budapest Kortárstánc Főiskolában, majd a salzburgi SEAD-ben végzett 2011-ben.
A bécsi Impulstanz fesztivál Danceweb ösztöndíja után kezdett el dolgozni mint táncos és koreográfus főleg Belgiumban, Németországban és Spanyolországban. Jelenleg Brüsszelben van a központja, ahol több koreográfussal és képzőművésszel dolgozott együtt [ David Zambrano, Vera Tussing, Radouan Mrziga, Bejamin Vandewalle, Kendell Geers, (…) ] amellett, hogy saját darabokkal és kollaboràciókkal is jelentkezett az évek során [ ‘PAUSE’, ‘One Two Three One Two’, ‘TogetherAlone’, ‘It’s time’ ]. Jelenleg Hód Adrienn koreográfussal dolgozik és két készülő darabján dolgozik a Weiwuying színház megbízásából.

A Hodworks Sunday és Délibáb című darabjaiban szerepelt.

VARGA CSABA, táncos

Varga Csaba 1987-ben született, Várpalotán. Gyermekkorában kosárlabdázott, atletizált és sportaerobikozott. Utóbbit versenyszerűen űzte, és 15 éves koráig több országos- és világbajnokságot nyert. 2005-ben elkezdett ismerkedni különböző hiphop stílusokkal, 2007-től pedig a kortárs tánc keltette fel érdeklődését. Először a Goliban tanult (Budapest Tánciskola, 2007-2009), majd a SEAD végzős évfolyamán (Salzburg Experimental Academy of Dance, 2009-2010). Ezután Párizsban folytatta tanulmányait, ahol hiphop, house és popping órákra járt a Juste Debout Schoolban és parkour edzésekre az ADD Academy-n. 2008 óta szabadúszóként dolgozik, együttműködött többek között Szabó Rékával, Mészáros Mátéval, Fülöp Lászlóval, Eléonore Valére-Lackhyval (Fr / Be), Frank Michelettivel / Kubilai Khan Investigations (FR), Kaori Itoval / Ballet C de la B (JP / BE), Hiroaki Umedával (JP), illetve Guy Naderrel & Maria Campos-szal (LB, ES). Jelenleg a HODWORKS: Amber, az Anton Lachky Company (BE / SK): Side Effects című előadásaival és a Compagnie Linga (CH) repertoár darabjaival turnézik. 2013 óta tart workshopokat, tréningeket, amiken főként a sport és a tánc mozgástechnikai viszonyát, hasonlóságait analizálja, s ezek logikai összefüggéseit kutatja.

Dömölky Dániel képe.

VASS IMRE, táncos
2007-ben végzett a Budapest Tánciskolában, magyar társulatokkal kezdett dolgozni, úgy mint a HODWORKS, a Tünet Együttes, az Artus, az Andaxinház, a STEREO Akt, Ladjánszki Márta és a JEL Színház. 2015-ben a Grace c. produkcióban csatlakozott a Hodworks-höz. Emellett közreműködött külföldön a United Sorry (A\NL), Ultima Vez (BE), a Rapid Eye (DK) és Ingri Fiksdal (NO) munkáiban.

2010-ben danceWEB ösztöndíjas (ImPulsTanz táncfesztivál) és részt vett Az Ismeretlen Kutatása programban (Műhely Alapítvány). 2012ben L1 rezidens, 2012-2013ban a SPAZIO rezidencia sorozat, 2016-ban a Philadelphia Bilateral Artist Exchange Program (Philadelphia Dance Projects, Műhely Alapítvány) résztvevője.

2010 óta készít önálló koreográfiákat. Munkáiban a test és az elme egymásra hatását vizsgálja.

taking place (2015) című koreográfiája Lábán Rudolf díj nominált, a STANDING GROUND (2017) pedig a főváros STAFÉTA programja által támogatott.A hagyományos fekete-doboz előadások mellett érdekli a nézők közvetlen, performansz alapú megszólítása is, amelyekhez többek között a Trafó terei és NEXT fesztiváljai is lehetőséget nyújtottak: Fájdalomtest (2015), Játék a peremvidéken (2017).

Rendszeresen alkot Somló Dáviddal: it comes it goes (2013), IITTHHOONN (2018) és DROHNENTANZ (2019). A DEEPER F Colective tagja Marcio K. Canabarroval, MolnárCsabával és Vadas Zsófia Tamarával. DEEPER és SMASH felléptek Berlinben és Budapesten. Az iCoDaCo-val (2018-2020) 5 nemzetközi koreográfussal létrehozta az ’it will come later’ előadást, amely turnézott Hong Kongban, Magyarorszégon, Svédországban, Walesben, Lengyelországban és Skóciában.

A Hodworks Grace című darabjában szerepelt.

 

VÁTH MÁTÉ, táncos
Váth Máté, egy budapesti táncos / alkotó / előadóművész, színházi háttérrel. 2013-ban Váth a Győ- ri Tánc- és Képzőművészeti Iskolában végzett, ahol öt évig klasszikus balett és modern tánc techni- kákat tanult. Iskolai évei alatt csatlakozik a budapesti Willany Leó csoporthoz, amelynek azóta is részese. A Willany Leó olyan együttes, amely az improvizációs táncszínházat kutatja úgy, hogy rendszeres kísérleti előadásokat tart különböző helyszíneken. Bizonyos esetekben különálló vendé- gekkel, különféle művészetiágakból, mint például zene, képzőművészet, jelmez és a fénytervezés. A csoport több mint 10 éve aktív a magyar színtéren és különös érdeklődése az, hogy az élő együtt- működési alkotás fejleszthető, gyakorolható és azonnal megosztható a közönséggel. 2013-ban egy éves ösztöndíjban részesült a SÍN Kulturális Központtól, a fiatal szabadúszó táncosok támogatásá- nak és mentorálásának ösztöndíjában, amelyek két jól ismert magyar koreográfussal – Juhász Kata és Kulcsár Noémi – folytatott együttműködés keretében bontakoznak ki. 2017-ben a SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance (AT) Performing Major képesítést szerzett. 2016 és 2018 között Máté a SEAD’s Company-ban dolgozott: BODHI PROECT, különféle nemzetközi koreográfusok, például Paul Blackman, Christine Gouzelis, Cecilia Benguela, Jarkko Mandelin, Jelka Milic, Lali Ayguade és Mala Kline alkotásait fejlesztette és adta elő. Később, 2018- ban csatlakozik Jan Lauwers alkotásához a Salzburgi Festpiele keretein belül. 2019 szeptemberében részt vett egy héten át tartó kutatásban, amelyet Meg Stuart / Damaged Goods tartott Berlinben. Szintén 2019-ben a Svédországi Abundance Fesztiválon „When I became Máté Váth” szóló munká- jának bemutatója volt. Jelenleg Hod Adrienn-nel (HODWORKS – HU) dolgozik. 2020 eleje óta vendégművész Simkó Beatrix darabjában a Csokonai Színházban (HU). 

A Hodworks Mirage című darabjában szerepelt.

BARTHA MÁRK, zeneszerző, zenész – honlap
Budapesti székhelyű elektronikus zenész, komponista, sound designer, performer. Többféle színházi és tánctársulattal dolgozik együtt audió- és vizuális média alkotóként. Elektronikus zenei képzettségéből adódóan kísérletező hozzáállással komponálja alkotásait. Különösen a vokális zene iránt érdeklődik, így előadóként saját vokális repertoárjával kombinálja az elektronikus zenét, improvizált elektroakusztikus live set-jeiben. Projektjei: 2017 – O Milosc – Centrum Kultury, Lublin PL – Sound design, zenei szerkesztő, 2017 – Escape Room Berlin – Collegium Hungaricum, Berlin DE – Sound design 2017 – Promenade: Baltimore – Outdoor performance, Baltimore US – Sound design, zenei szerkesztő, 2017 – Emlékek klinikája (Last chance clinic) – Trafó, Budapest HU – Music, 2016 – Taboo Collection – Trafo, Budapest HU – Music, 2016 – Købers Paradis (Buyers Paradise) – Passage Festival, Helsingør DK – Sound design, 2016 – Grace (HODWORKS) – MU Színház, Budapest HU – Music, 2015 – Critic award 2015 – Trafó, Budapest HU – zenei koncepció, sound design, 2015 – Orgona Mátrix – Müpa, Budapest HU – Live electronics, 2015 – We Hear You (Stereo Akt) – Trafó, Budapest HU – Music, sound design.

A Hodworks Grace c. darabjának zeneszerzője.

DÉZSI KATA, világítás
Dézsi Kata – 2011-ben végzett a Budapest Kortárstánc Főiskolán, pedagógus szakon. 2012-ben a HSC Stábiskola világosító szakán. 2007-től dolgozik kortárstánc előadásokkal fénytechnikusként, és számos hazai kortárstánc előadás fénytervezőjeként. 2008-tól a Millenáris Parkban tanult és dolgozott világosítóként. 2013 óta a Sziget Fesztivál – Színház és Tánc Sátrában stage managerként dolgozik. 2013-ban a Pirkad kapcsán Kezdte a munkáját a Hodworks csapatával.

DINARA KLINTON, zongora
Dinara Klinton sokszoros díjnyertes koncertzongorista, aki a Hodworks Még egy táncelőadás című darabjában lépett fel.

Dinara honlapja: https://dinaraklinton.com/

GRYLLUS ÁBRIS, médiaművész, zenész
Gryllus Ábris a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Tanszékén diplomázott, ahol 2015 óta konceptuális tervezést és sound design-t tanít. A FOR. zajtechno formáció egyik tagja, zenei kollaborációi és saját anyagai egyebek mellett a Farbwechsel, az Exiles és a Total Black lemezkiadók gondozásában jelentek meg. Hanginstallációi eddig többek között a 2013-as Berlini Gallery Weekenden, a 2013-as Bécsi Design héten, a 2014-es Soundscapes Festivalon, a 2015-ös Velencei Biennálén és 2015-ös budapesti OFF Biennálén, a 2016-os, 2017-es, 2018-as és a 2019-es Montag Mondus Fesztiválon a 2017-es és 2018-as  NEXT Festen illletve a 2018 -as Transmediale/CTM Berlin fesztiválon, valamint a Trafó Kortárs Művészetek Házában és az Art Quarter Budapest kiállítóterében voltak láthatók. 2017-ben a Szólók zenei szerkesztőjeként csatlakozott a Hodworks munkájához. Mint zeneszerző és zenei szerkesztő részt vett a Sunday, a Délibáb és a Coexist darabokban.

A Hodworks Szólók, Sunday, Délibáb és Coexist című darabjaiban dolgozott.

MERVEL Miklós, világosító, világítás tervező, technikus

2001 óta foglalkozik színházzal, számos független társulattal dolgozott, dolgozik együtt.

2001-2008-ig a Krétakör társulat tagja volt, ezt követően szabadúszó technikusként dolgozott több társulattal.

2004-2009-ig a Tan Kapuja Buddhista Főiskolán tanult, párhuzamosan a színházi munkái mellett.

2010-2011 a Színház- és Filmművészeti Egyetem képzésén belül szerzett szcenikus képesítést.

2010-2013 a Koma társulatnál volt műszaki vezető.

2014 óta dolgozik Hód Adriennel.

A Hodworks A halandóság feltételei, Grace, Szólók, Sunday, Délibáb, Coexist és Még egy táncelőadás című darabjaiban dolgozott.

MIZSEI ZOLTÁN, zeneszerző, zenész
Mizsei Zoltán, zenész 1995-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen két diplomát szerzett, énektanár-karvezetés, valamint egyházzene szakon. Az egyházzene tanszak doktoriskolájának elvégzése után DLA doktori fokozatot szerzett 2004 októberében. 1995-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyházzenei tanszakán tanít, jelenleg kinevezett egyetemi docensként reneszánsz egyházzene-irodalmat, reneszánsz kamaraéneket, menzurális paleográfiát, karvezetést és beszédgyakorlatot oktat. 2004-től az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Zeneterápia tanszékén zenei improvizációt és zeneelméletet,  2005-től a Budapest Kortárstánc Főiskolán zeneirodalmat tanított. 1993-ban megalapította a Voces Aequales énekegyüttest, szólóénekes, a Schola Academica kórus karnagya, több színpadi- és filmzene alkotója, világzenei együttesek hangszeres zenésze. Fentiek mellett jelenleg a kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetének vezető zenei kutatója, a Kecskeméti Kodály Intézet tanára. 2007 óta vesz részt a Hodworks munkáiban: Szomjas vagyok (2007), Betonlótusz (2008), Kapocsolódjunk és bömböltessük (2008), Jobb a békesség (2008), Mit kezdjünk a testünkkel? (2009), A nimfák élete (2010), Mindennapi rutin (2010), CHOICE (2011), Basse danse (2011), Ahogy azt az apám elképzelte (2012), Pirkad (2013).

SZABÓ- SZÉKELY ÁRMIN, dramaturg
2012-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi dramaturg szakán. Szakmai gyakorlatát a berlini Volksbühnén töltötte. Szabadúszóként dolgozott a budapesti Katona József Színházban, az Örkény Színházban, a Vígszínházban, a Szputnyik Hajózási Társaságnál, a Schauspielhaus Graz-ban, a stuttgarti Theater tri-bühnén és számos független színházi és táncelőadásban. 2012 óta működik együtt a Hodworks -szel. 2015-től a Színház- és Filmművészeti Egyetem doktorandusza, óraadó tanára. 2017-ben a Junior Príma-díj nyertese.

A Hodworks Basse Danse, Ahogy azt apám elképzelte, Pirkad, A halandóság feltételei, Grace, Szólók, Sunday, Délibáb, Coexist és Még egy táncelőadás című darabjain dolgozott.

Fotó: James Brewer

SZABÓ VERA, szinész, rendező, drámapedagógus
Szabó Veronika szabadúszó színész, rendező és drámapedagógus. 2016-ban végzett a londoni Royal Central School of Speech and Drama színművészeti egyetem kortársszínházi gyakorlatok szakán, előtte a Goldsmith Egyetemen tanult alkalmazott színházat. Londonban elvégezte az Anne Bogart által kifejlesztett két éves Suzuki és Viewponts színésztréninget. A London Clown Schoolnak három évig tagja volt. 2019-től a nemzetközi Red Nose International tagja tagja, rendszeresen dolgozik bohócdoktorként és vesz részt bohócképzéseken a világ legelismertebb bohóctanáraitól az International School of Humour-ban. Saját előadásait, rendezéseit (Warpaint (2015), A kisbaba (2016), The Timestealers (2016), Queendom (2017), Megérkeztünk (2017), Animal City (2018), Dino Coming Out (2018) a játékosság, humor, aktív nézői részvétel és groteszk nyelv jellemzi. Gyakori témái: a nemi identitások játéka, a női test, a groteszk test és az állati és emberi viselkedés viszonya. 2020-ban a Sín Kulturális Központ Nulladik Lépés programja támogatja Molnár Csabával közös színházi kutatását a bouffonról, fekete bohócról. Munkáit bemutatták hazai és nemzetközi fesztiválokon és színházakban pl. Egyesült Királyságban (Camden People’s Theatre, Roundhouse, BikeShed Theatre, Southbank Centre), Németországban (OFF Europa, Let me in Fesztivál, Montag Modus) Magyarországon (Artus, B32, MU színház, Trafó, Bánkitó, Kolorádó) Romániában (TESZT), Szerbiában (Desire), Koszovóban (FemArt). Queendom című rendezése elnyerte a Thealter fesztivál közönségdíját. Rendszeresen tart színházi workshopokat különböző korosztálynak, profiknak és civileknek egyaránt és tanít a Színház és Filmművészeti Egyetemen. Létrehozott közösségi színházi előadásokat is civilekkel. Tagja a Maria Inkoo performansz punk zenekarnak.

A Hodworks Még egy táncelőadás című darabjában dolgozott.

VASS CSENGE, jelmez
VASS Csenge konceptuális divat- és textiltervező, art director. 2017-ben diplomázott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mester szakán. Az alapképzésen elnyert Erasmus ösztöndíjjal fél évet Barcelona városában, az ESDI – Escuela Superior de Diseno művészeti iskolában tanult. Egyetemi munkáiban elsősorban innovatív és experimentális anyagkísérletek létrehozásával foglalkozott. Mestermunkája, ‘Morphogenesis’  a divat/textil művészet és a tudomány keveredése az installatív művészet kontextusában. Csenge az Erasmus Plus ösztöndíj programmal három hónapot töltött a hollandiai Eindhoven városában, ahol a nemzetközileg ismert konceptuális designer, Bart Hess stúdiójában végezte szakmai gyakorlatát. Az ott megszerzett tudás és tapasztalat nagyban befolyásolta a művészethez való viszonyát, többek között el kezdte foglalkoztatni a kortárs tánc világa is. Hód Adrienn ‘Sunday’ és ‘Mirage’ című darabjában dolgozott mint jelmez – kellékes, illetve Molnár Csaba és Cuhorka Emese ‘Mestermunka’ című előadásában is részt vett a jelmezek és látványvilág kialakításában. Elsősorban a kísérleti, több médiumot alkalmazó, újító projektekben vesz részt, célja az anyagok központi megjelenítése és alkalmazása a művészet különböző területein is. Az ‘URFORM’ performansz installáció egy olyan kollaboratív projekt, amelyben a további két alkotó különböző művészeti területekről érkezett — Barna Nóra kortárs táncos és Mákó Rozi zeneszerző. Kelemen Patrik ‘Állatok Ideje’ című darabjában dolgozott mint látvány- és jelmeztervező.

A Hodworks Sunday és Délibáb című darabjaiban dolgozott.