Amber

Amber
MU Színház
05/11

Premier: 2021-09-07

Helyszín: Trafó Kortárs Művészetek Háza

alkotótárs és szereplő: Garai Júlia, Molnár Csaba, Oláh Balázs, Rónai Attila/Gláser Márton, Simet Jessica/Kacsó Imola, Varga Csaba

művészeti konzultáció, dramaturg: Szabó-Székely Ármin

zene: Gryllus Ábris

fény: Gryllus Ábris, Mervel Miklós

produkciós menedzser: Ujvári-Pintér György

koreográfia: Hód Adrienn

fotók: Dömölky Dániel

Az alkotási folyamat során az előadóknak workshopot tartott:
Czirák Ádám (Thai massage)
Kormos Éva (Kundalini joga)
Schramm Moraes Luiza (Feldenkrais method)
Hollósi Péter és Kassai Lili (bachata sensual)

Koprodukciós Partnerek:
Trafó KMH
OFF Alapítvány

Támogatók:
EMMI
Műhely Alapítvány
Sín Kulturális Központ
Art Quarter Budapest
Inversedance Társulat / Imre Zoltán Program

Külön köszönet:
Vadas Zsófia Tamara
Márcio Kerber Canabarro
Jenna Jalonen

CímKritikaForrás
Tánckritika: Fullba nyomják a kontaktot

Te hogyan készültél az előadásra? – teszik fel a kérdést a darab alkotói/szövegírói. Ez egy szokásos PR húzás, esetleg szimplán egy bugyuta kérdés? Sem ez, sem az: Hód Adrienn legújabb darabja ugyanis még a feketeöves Trafóba járókat és a Hodworks B-közepét is felkészületlenül érheti. Noha ők sok cifra dolgot tapasztaltak már.

Tovább olvasom
Papageno: A Hodworks legújabb darabja visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét.

A Hodworks legújabb darabja, az Amber – éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét.

A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.

Tovább olvasom
Port.hu: A darab hat táncosa három párt alkot, akik senki és semmi másra nem figyelnek, csakis egymásra.

A szinte ösztönös, vagy alig kontrolált mozdulatsorok mögött a nézők mégis nagy fokú figyelmet fedezhetnek fel, amint a táncosok elérkeznek a szenvedély lényegéhez. A darabot felszínesen tekintve első látásra talán nem nyilvánvaló, de a táncosoktól rendkívül sokat követel a darab előadás közben, tudatukat teljességgel uralja a partnerük jelenléte, az érintés kimeríthetetlensége, a test emlékezete. A normák, szabályok és elvárások levetkőzésével olyan tudatállapotba kerülnek, mely egyértelműen csak maguk és partnerük számára hoztak létre, azzal együtt, hogy ez mégis átható erővel hathat azokra is, akiknek alkalmuk van látni a darabot.

Tovább olvasom

A 2021-ben bemutatott Amber, éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe és egy letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. A darab hat táncosa három párt alkot, akik egymáson kívül senki és semmi másra nem figyelnek, sőt, gyakran saját magukat is elveszítik partnerük mozdulataiban. A darab három szimultán társastánca a kifelé irányuló performatív szándékoktól teljesen mentes. A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális, fizikális gesztusain keresztül válik egyértelművé. Az érzékiséget absztrahálva, a személyes emberi tapasztalatokat levetkőzve mozogják végig zárt egységű táncaikat. A már-már ösztönös, esetleges vagy éppen irányított mozdulatsorok mögött a nézők mégis nagyfokú, tapasztalt figyelmet fedezhetnek fel: a táncosok a szenvedély esszenciájáig érnek el. A felszínen nem látható, végletekig megterhelő munkát végeznek a darab során, hogy tudatukat csakis partnerük jelenléte töltse ki. Az érintés kimeríthetetlenségével, a test emlékezetével dolgoznak. Normákat, szabályokat és elvárásokat levetkőzve egy olyan tudatállapotba kerülnek, amelyet egyértelműen maguknak és társuknak teremtenek meg, de mégis mindent felülíró erővel bírhat bárki számára, aki őket figyelheti.