Shared Values

Shared Values
Trafó
10/11

Premier: 2024-05-04

Helyszín: WUK Performing Arts Wien

 

Előadók és alkotók: Alex Bailey, Daphna Horenczyk, Molnár Csaba, Priiya Prethora, Hód Adrienn

Zene: Zoltán Mizsei

Dramaturg: Ármin Szabó-Székely 

Koreográfus: Adrienn Hód

 

Koprodukciós partner:

WUK Peforming Arts

 

Támogatók:

Stadt Wien

Bundesministerium für Kunst, Kultur, öffentlichen Dienst und Sport

Magyar Nemzeti Kulturális Alap

Trafó Kortársművészetek Háza

Off Alapítvány

 

Fotók:
Marcella Ruiz Cruz

CímKritikaForrás
Kinek az értékei értékesek? – Szoboszlai Annamária, 2024

''A néző figyelmét egy tudatos dramaturgiai ív mentén vezeti a koreográfus, de azok a kötetlenebb pontok, amelyeknél az előadók kevésbé megtervezett lépései viszik előbbre az előadást, „másképpen figyelésre” invitálják a nézőt is, vagyis hangsúlyosabbá válhatnak azok az előadást alkotó tényezők, melyek egyébként belesimulnának a darab egészébe.'' 

Tovább olvasom
Példaértékű együttlét hangsúlyok nélküli felmutatás – Török Ákos, 2024

''Egy leplezetlenül markáns dramaturgiai szerkezet hivatott működtetni a verbális és mozgásos történések egyneműségét.''

Tovább olvasom
Helyes arányok – Elefánti Emma

''(...) a gesztus éles, de nem bántóan szájbarágós utalást tesz a kortárs táncszcéna buborékjára.''

Tovább olvasom

A Shared Values / Közös értékek egy testkutatás alapú kreatív folyamat, amelyet Hód Adrienn vezet. Négy változatos élettörténetű és szakmai hátterű előadó kísérletező kedvvel fordul egymás felé, hogy felfedezzék azokat a tudásokat, tapasztalatokat és gyakorlatokat, amelyek fontossá váltak számukra személyes és szakmai útjuk során, amelyek gazdagították őket, formálták a szemléletüket és amelyek megoszthatóak az előadás játékos terében. 

A Shared Values / Közös értékek alkotói folyamata a kíváncsiság, kapcsolódás és együttlét fogalmai köré szerveződött – beleértve a minket körülvevő ellentmondásokat és kihívásokat is. A különböző fizikális és performatív feladatokkal dolgozó hosszú vezetett improvizációkon keresztül, az előadók által létrehozott nyersanyagok olyan formába lettek strukturálva, amely megkísérli megőrizni az egész folyamat szabadságát és nyitottságát, de egyúttal arra is invitálja a nézőket, hogy kapcsolódjanak ehhez az élményhez. A darab a kirajzolódó egyéni előadói stratégiák kooperációján keresztül nyitott cserét teremt, amely a performatív szituációra nem kötelezettségként tekint, amelyben mindenképp egy mereven strukturált előadásra van szükség, hanem találkozások fluid felületeként. 

Ez az előadás kísérlet a stúdió szituáció formai és atmoszféra béli megőrzésére. Mitől válik peformatívvá egy személyes érdeklődések, improvizációs impulzusok és a próbatermi játékos hangulat szülte anyag? Hogyan őrizhető meg és tárható nézők elé az organikus alkotói flow és a közvetlen, könnyed előadói helyzet? Hogyan menthető át, mutatható meg az előadásban a koreográfus próbatermi jelenléte, figyelme, érdeklődése? A gyakorlatok, beszélgetések, eszmecserék és akciók egymásra való hatása, összekapcsolódása? Hogyan lehet úgy struktúrát szőni és megtartani, hogy közben a lehető legnagyobb mértékben a részvevők működéséhez alakítsuk azt? Mit rögzítünk és mennyi a szabad áramlás?