Alkotótársak
- Alex Bailey +
- Bartha Márk +
- Björn Ivan Ekemark +
- Cuhorka Emese +
- Daphna Horenczyk +
- Dézsi Kata +
- Egyed Bea +
- Garai Júlia +
- Gláser Márton +
- Gryllus Ábris +
- Jenna Jalonen +
- Kacsó Imola +
- Kancsó Luca +
- Márcio Kerber Canabarro +
- Marco Torrice +
- Marin Lemić +
- Mizsei Zoltán +
- Molnár Csaba +
- Oláh Balázs +
- Priiya Prethora +
- Rónai Attila +
- Simet Jessica +
- Sőrés Zsolt +
- Szabó-Székely Ármin +
- Tóth Károly +
- Vakulya Zoltán +
- Varga Csaba +
- Vass Csenge +
- Vass Imre +
- Váth Máté +
-
Alex Bailey
Alex Bailey brit művész Bécsben él, 2015 óta dolgozik a tánc és a performansz területén. Krõõt Juurakkal együtt még a macskáknak és kutyáknak szóló előadásokban is tapasztalatot szerzett. Dad Bods című performanszához erotikus technikákat sajátított el, hogy feloldja az egót és a fallikus identitást. Munkásságának másik terméke a How to Lose 10 Pounds címen megjelent könyv. A HODWORKS Shared Values darabjában szerepel.
-
Bartha Márk
zeneszerző, zenész
Budapesti székhelyű elektronikus zenész, komponista, sound designer, performer. Többféle színházi és tánctársulattal dolgozik együtt audió- és vizuális média alkotóként. Elektronikus zenei képzettségéből adódóan kísérletező hozzáállással komponálja alkotásait. Különösen a vokális zene iránt érdeklődik, így előadóként saját vokális repertoárjával kombinálja az elektronikus zenét, improvizált elektroakusztikus live set-jeiben. Projektjei: 2017 – O Milosc – Centrum Kultury, Lublin PL – Sound design, zenei szerkesztő, 2017 – Escape Room Berlin – Collegium Hungaricum, Berlin DE – Sound design 2017 – Promenade: Baltimore – Outdoor performance, Baltimore US – Sound design, zenei szerkesztő, 2017 – Emlékek klinikája (Last chance clinic) – Trafó, Budapest HU – Music, 2016 – Taboo Collection – Trafo, Budapest HU – Music, 2016 – Købers Paradis (Buyers Paradise) – Passage Festival, Helsingør DK – Sound design, 2016 – Grace (HODWORKS) – MU Színház, Budapest HU – Music, 2015 – Critic award 2015 – Trafó, Budapest HU – zenei koncepció, sound design, 2015 – Orgona Mátrix – Müpa, Budapest HU – Live electronics, 2015 – We Hear You (Stereo Akt) – Trafó, Budapest HU – Music, sound design
-
Björn Ivan Ekemark
táncos
Björn Ivan Ekemark berlini székehelyű táncos és előadó. Barcelonában tanult az Escola Circ Rogelio Rivelen, Stockholmban a Nyckelviksskolanban. BA tanulmányait a HZT Berlin Dance, Context & Choreography szakán szerezte.
Tagja a hírhedt ANALKOLLAPS Cake sitting előadó csapatnak, akik zsigeri és ragadós előadásaikról ismertek, valamint Asaf Aharonson utolsó produkciójának kosztümeiről. Az elmúlt két évben bemutatta a “the horror of intimacy” performansz sorozat első két részét Caroline Niell Alexanderrel és Layton Lachmannal. Együtt dolgozott még Dewey Dell-el, Peter Pleyerrel and Julian Weberrel.
https://www.instagram.com/analkollaps -
Cuhorka Emese
Kortárs táncművész, koreográfus, pedagógus. 2011-ben végzett a Budapest Kortárstánc Főiskolán. 2007 óta dolgozik Hód Adriennel, 2009 óta a Hodworks előadója és alkotótársa. Munkáiban a kísérletiség érdekli, olyan helyzetek, amelyek felszabadítják a formai, tartalmi kötöttségeket. Együttműködik színházakkal koreográfusként, színészként vagy táncosként (TÁP Színház, Dollár Papa Gyermekei, FAQ, SZFE, Stereo Akt, Tünet Együttes, Soharóza, Luzerner Theater). Amatőr és hivatásos táncosoknak vezet improvizáció és kortárstánc kurzusokat. Közös munkáikban Fülöp Lászlóval 2009 óta kutatnak személyes élményekkel átszőtt mozgás- és kapcsolatkreatúrákat, Molnár Csabával a szubkultúrákat értelmezik újra, vállaltan sarlatánkodva a színház eszközeivel. Eddigi pályája során 5 előadás kapott Lábán Rudolf-díjat melyben alkotótárs és előadó: Hodworks: Basse danse (2011), Pirkad (2013), Timothy and the Things: “There’s an elephant in every room…” (2014), Hodworks: Grace (2016), Szólók (2017). A Tünet Együtessel készített Sóvirág a Színházi Kritikusok Díjának Különdíjas előadása 2016-ban. Az ebből a próbafolyamatból készült dokumentumfilm: A létezés eufóriája elnyerte a Locarnói Filmfesztivál nagydíját és a Szarajevói Filmfesztivál emberi jogi díját. A Hodworksszel 3 előadásukat az Aerowaves Európa legkiemelkedőbb táncelőadásai közé választották (Basse danse, Pirkad, A halandóság feltételei). A Timothy and the Thingsszel közösen készített Anyádék rajtam keresnek előadást pedig 2016-ban választotta ki az Aerowaves az év 20 legkiemelkedőbb táncelőadása közé.
-
Daphna Horenczyk
Daphna Horenczyk táncművész Bécsben, Ausztriában él. Izraelből származó táncos, koreográfus, tanár és próbavezető. Munkáit számos helyen és fesztiválon mutatták be Izraelben és Európában, például a MASH, az Intimadance és a Suzanne Dellal Center (IL), a No Ballet, a PAD Mainz és a Schwere Reiter (DE), a MAAT (PL), a Feröer-szigetek Nemzeti Színháza és más helyszíneken. Ezen kívül táncosként fellép többek között Anne Juren (FR/AT), Ceren Oran (TR/DE), Amanda Piña (CN/MX/AT), Anna Konjetzky (DE) és Ariel Cohen (IL) koreográfusoknak.
-
Dézsi Kata
fénytechnikus
Dézsi Kata – 2011-ben végzett a Budapest Kortárstánc Főiskolán, pedagógus szakon. 2012-ben a HSC Stábiskola világosító szakán. 2007-től dolgozik kortárstánc előadásokkal fénytechnikusként, és számos hazai kortárstánc előadás fénytervezőjeként. 2008-tól a Millenáris Parkban tanult és dolgozott világosítóként. 2013 óta a Sziget Fesztivál – Színház és Tánc Sátrában stage managerként dolgozik. 2013-ban a Pirkad kapcsán Kezdte a munkáját a Hodworks csapatával.
-
Egyed Bea
táncos
1988-ban született, Egerben. A magyar tánc- és előadóművész, jelenleg Budapesten él. Tánccal 4 éves korától foglalkozik. Az általános iskola elvégzése után tanulmányait a Pécsi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium-ban folytatja. Majd felvételt nyer a Magyar Táncművészeti Főiskola Modern Táncművész képzésére. 2007-ben a Győrben megrendezett III. Országos Klasszikus Balett és Modern Tánc versenyen, Szóló kategóriában I. helyezést ér el, még ebben az évben Pécs Megyei Jogú Város, Pro Talento díjazottja lesz. 2008-ban a II. New Generation Nemzetközi Ifjúsági Balett és Kortárs Tánc versenyen II. helyezésének köszönhetően egy éves ösztöndíjat nyer a Vendetta Mathea La Manufacture Kortárs Tánc Akadémiára (Aurillac, Fr.) valamint Eger Város Ösztöndíjasa. Belgrádban a XIII. Choreographic Minijatures Fesztiválon Közönségdíjat nyer, Góbi Rita: Tachyon című előadásával. 2009-ben Prágában, a New Europe Fesztiválon I. helyezést ér el, Grecsó Zoltánnal közös duett előadásuk, a Konyhaasztal, amely 2010- ben a budapesti Szólóduó Fesztiválon Különdíjat kap. 2013-ban a Tünet Együttes, Voks című előadásában működik közre, amely megkapja a Lábán Rudolf Díjat, valamint előadóművész kategóriában, Fülöp Viktor Táncművészeti Ösztöndíjban részesül.
-
Garai Júlia
táncos
A Magyar Táncművészeti Főiskola balett, majd néptánc tagozatának tanulója öt évig. Kortárstánc végzettséget szerez a Budapest Tánciskolában. A Magyar Táncművészeti Főiskolán klasszikus balett szakán pedagógusként végez. Diplomáját 2012. júnusában védte meg a Budapest Kortárstánc Főiskola MA szakán. 1995-től 2007-ig az OFF Társulat tagja, majd 2007-től a Hodworks tagja. Táncolt a követező társulatokkal, alkotókkal: Unterwegs Theater Németország, Kun Attila, Phobos Társulat, Artus, Vass Lajos, Andaxínház, Szegedi Kortárs Balett, Wally Cardona, Berger Gyula, TÁP Színház, Trisha Brown: Set and Reset / Reset. 2006- tól rendszeresen szerepelt Ladjánszki Márta munkáiban. 2007 óta a Baltazár Színháznál tanít balett-technikát és kreatív táncot. 2012 óta a MU Színház 60+ programja keretében heti redszerességgel átmozgató táncórákat tart a XI. kerület szépkorú lakosságának. 2012 óta több óvodában tart kreatív gyerektánc és balett foglalkozásokat.
-
Gláser Márton
táncos
2016-ban a Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskolában végzett majd a SEAD-ben (Salzburg Experimental Academy of Dance) folytatta tanulmányát. Bodhi Project tagja volt 2019/2020-ban. Táncos/alkotóként részt vett Michikazu Matsune, Helder Seabra, Paul Blackman, Christine Gouzelis, Hillel Kogan, Francesco Scavetta, Stephanie Thiersch, Robert Wilson és Hód Adrienn munkáiban. Együttműködött a KALE Companhia de Danca, Asasello Quartett, Salzburger Festspiele, Sommer Szene Salzburg és Wiener Staatsoper különböző projektjeiben. Jelenleg az a AHA kollektívával dolgozik.
-
Gryllus Ábris
médiaművész, zenész
Gryllus Ábris a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Tanszékén diplomázott, ahol 2015 óta konceptuális tervezést és sound design-t tanít. A FOR. zajtechno formáció egyik tagja, zenei kollaborációi és saját anyagai egyebek mellett a Farbwechsel, az Exiles és a Total Black lemezkiadók gondozásában jelentek meg. Hanginstallációi eddig többek között a 2013-as Berlini Gallery Weekenden, a 2013-as Bécsi Design héten, a 2014-es Soundscapes Festivalon, a 2015-ös Velencei Biennálén és 2015-ös budapesti OFF Biennálén, a 2016-os, 2017-es, 2018-as és a 2019-es Montag Mondus Fesztiválon a 2017-es és 2018-as NEXT Festen illletve a 2018 -as Transmediale/CTM Berlin fesztiválon, valamint a Trafó Kortárs Művészetek Házában és az Art Quarter Budapest kiállítóterében voltak láthatók. 2017-ben a Szólók zenei szerkesztőjeként csatlakozott a Hodworks munkájához. Mint zeneszerző és zenei szerkesztő részt vett a Sunday, a Délibáb és a Coexist darabokban.
-
Jenna Jalonen
táncos
Jenna Jalonen, avagy triplejay Finnországban született és Magyarországon tanult. Jelenleg Budapesten él. Klasszikus balett képzése után, amelyet a Finn Nemzeti Opera Balettnál és a Magyar Táncművészeti Egyetemen végzett Budapesten, a kortárs tánc és előadóművészet felé fordult. 2010 óta táncol és alkot együtt számos nemzetközi társulattal és koreográfussal úgy mint a Duda Éva Társulata, a Közép-európai Táncszínház, a Kubilai Khan Investigations, a Kwaad bloed/Ugo Dehaes, a fABULEUS, Thierry de Mey, a Theater Bremen, Mészáros Máté, az Untamed Productions, a Notch Company/Oriane Varak és a HODWORKS. Jenna tanít és a triplewave mozgalmat terjeszti, egy olyan mozgás gyakorlatot, amely a táncosokat arra ösztönzi, hogy testükben egy hullám mechanizmusát idézzék fel, különböző táncstílusok és testi dinamikák segítségével. Ezen túl érdeklik brutálisabb, nem irányított és tudattalan fizikalitások is, amelyeket a Collective Dope munkáiban használt, egy kortárs tánc és előadóművészeti kollektívában. A kollektíva ezeken túl különböző programokat, eseményeket szervez, ahol kortárs táncos és utcai táncos közegek találkozhatnak, fejlődhetnek és új közösségeket építhetnek ki együtt. Az elmúlt két évben a Twenty19 és a Twenty20 Spring Forward is kiválasztotta munkáit: Long time no see! és BEAT ‘I just wish to feel you’.
-
Kacsó Imola
táncos
A Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskolában, majd a Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD)-ben folytatta tanulmányát. 2019-től a Bodhi Project tagja volt. Közreműködött különböző projektekben a Salzburger Festspiele és a Wiener Staatsoper keretein belül. Eddigiekben különféle alkotókkal dolgozott és kollaborált mint Stephanie Thiesch/ Asasello Quartett, Hillel Kogan, Robert Wilson, Michikazu Matsune, Helder Seabra, Paul Blackman, Christine Gouzelis és Hód Adriennel. Jelenleg az AHA kollektívával dolgozik.
-
Kancsó Luca
Táncos, alkotó
Tanulmányait a Budapest Kortárstánc Szakközépiskolában kezdte, majd a Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) -ben végezte. 2017-ben a Bodhi Project társulat tagja volt. Kollaborált és dolgozott különböző alkotókkal mint pl: Jan Lauwers, David Zambrano, Katja Büchtemann, Cecilia Bengolea, Mala Kline, Gàl Eszter, Nagy Zoltán, Hód Adrienn, Vass Imre, Molnár Csaba. Workshopokat tartott több intézményben is, többek között Párizsban a Camping nemzetközi koreográfiai platformon és a SEAD-ben. 2022 óta állandó vendégtanár a Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskolán. Jelenleg az AHA Kollektívával dolgozik.
-
Márcio Kerber Canabarro
táncos
Márcio Kerber Canabarro Berlinben élő táncos/előadó. BA diplomát Social Communication-ben szerzett (UNIJUI – RS – BR) és MA-t Performing szakon (SEAD-Salzburg-AT). Molnár Csabával készített Tropical Escape c. előadása díjnyertes Magyarországon és Dániában. Canabarro tagja a magyarországi DEEPER F. kollektívának, amely azzal foglalkozik, hogyan tudjuk építeni, átalakítani nagy közösségeinket azonnali szeretet és törődés segítségével. 2018-ban a Zero Waste Chireography c. platformot indította el Alekasnra Borys-szal, amely újragondolja a koreográfusi munkák bemutatását, előállítását azok környezeti hatásainak fényében. Együtt fejlesztik a TRACKING: Visual Cues for Hope c. fotós projektet és a re-imagining life on Earth: COSMIC DEBRIS c. installatív koreográfiát. Canabarro együtt dolgozott olyan ismert művészekkel, mint Sara Shelton Mann, Keith Hennessy, Hód Adrienn, Peter Pleyer, Mark Tompkins, Benoit Lachambre és Meg Stuart.
-
Marco Torrice
táncos, koreográfus
Marco Torrice előadóművész, tanár és koreográfus, Brüsszelben él. Munkája arra fókuszál, hogy hogyan tud összekötni különböző stílusú és kultúrájú táncokat, illetve a kortárs tánc újradefiniálására. Ezt úgy teszi meg, hogy diskurzust teremt különböző gyakorlatok között, azokra is fókuszálva, amelyek a nyugati akademikus környezetekből hiányoznak.
Középiskolai tanulmányai befejeztével filozófiát tanul a római La Sapienza Egyetemen, amellyel egy időben táncórákat és mesterkurzusokat látogat Európa szerte. 2006-ban kezdi meg tanulmányait a P.A.R.T.S.–ban. Tanulmányai mellett egyénileg kutatja saját, improvizáción alapuló mozgását; érdeklődése középpontjában a testtudat, a mozgáskészlet és az előadói képességek kiterjesztése áll. Az ismeretlen kutatása című program keretében, 2011 tavaszán létrejött „Me Myself and I” című munkája különböző fizikális és mentális dimenziók egyidejű bemutatásán alapul. A Hodworks együttesben a Basse danse c. produkcióban táncol és az Ahogy azt az apám elképzelte c. előadás társkalkotója. Emellett jelenleg a Rosas társulatában (is) táncol. Dolgozott Thomas Hauert, Jerome Bell mellett is.
2015/16-ban szólókat adott elő Rómában a Liminal elektronikus zenei fesztivál keretében. 2017-ben kutatást indított Brazília, Budapest, Róma és Brüsszel között, a tánc közösségi aspektusára koncentrálva. Ebből a kutatásból hozta létre a Melting Pot-ot, egy olyan gyakorlatot, amely improvizációra alapul, különböző hátterű táncosok között. Ennek a keretében felszabadíthatják az érzéseiket, örömüket, dühüket, érzékiségüket és frusztrációikat.
-
Marin Lemić
táncos
2005 és 2007 között Zágrábban tanult a “Studio for Contemporary Dance Company”-ben, klasszikus balett, jazz balett és hip-hop órákat vett a Tala és a Liberdance központokban. 2008-tól a Zagreb Dance Company színpadi táncosa, ami az egyik legrégebbi horvátországi kortárstánc társulat. 2008 és 2010 között az Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten-ban tanul. 2010 és 2011 között a Noord Nederlandse Dans táncosaként dolgozik Groningenben. 2011 és 2012 között számos táncprojektben vesz részt, úgy mint „Exit” (koreográfus: Arno Schuitemaker), “These little nothings” ( koreográfus Valasia Simeon), “Abdallah and the Gazelle of Basra” ( koreográfus Thom Stuart and Rinus Sprong), “The Fifteen Project” ( koreográfus Arno Schuitemaker), Project Sally (koreográfusok Ronald Wintjens and Stefan Ernst). 2012 és 2014 között a Staatstheater Oldenburgban dolgozik annak kortárstánc társulatában, és olyan koreográfusokkal dolgozott együtt mint Ann Van den Broek ( “ Das Blaue”) , Sharon Eyal ( “ Plafona”), Club Guy and Roni ( “ Romeo and Juliet”, “Airways”, “Finale Grande”) Alessandra Corti and Felix Berner ( “ Niemandstag”, Sungyop Hong ( “was sie bewegt”). 2014 és 2016 között a Staatstheater Mainzban kortárstánc társulatában a Tanz Mainz-ban dolgozik, olyan koreográfusokkal mint: Jo Stromgren ( “ Fairy Queen”), Sharon Eyal ( “Plafona Now”), Daniellle Desnoyer ( “ The Blue Hour”), Jose Navas ( Denouement), Club Guy and Roni ( “4”), Alessandra Corti ( “Unendliche Nacht”). 2017-ben az ismert horvát koreográfussal és rendezővel Matija Ferlinnel dolgozik ( “Staging a play: Tartuffe”) a Zagreb Dance Companyban. Szabadúszóként olyan tánc projektekben dolgozott, mint: Zrinka Lukčec-Kiko ( “Unavailable”, The restlessness of the birds”), Marjana Krajač (“Choreographic fantasy no 3 and no 4”), Jasna Čizmek-Tarbuk (“Holographic space”), Marin Lemić és Ida Jolić (“Transformers”). Nemrég kezdett el dolgoztni a Cocoon Dance Company-val ( “Body Shots”).
-
Mizsei Zoltán
zeneszerző, zenész
Mizsei Zoltán, zenész 1995-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen két diplomát szerzett, énektanár-karvezetés, valamint egyházzene szakon. Az egyházzene tanszak doktoriskolájának elvégzése után DLA doktori fokozatot szerzett 2004 októberében. 1995-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyházzenei tanszakán tanít, jelenleg kinevezett egyetemi docensként reneszánsz egyházzene-irodalmat, reneszánsz kamaraéneket, menzurális paleográfiát, karvezetést és beszédgyakorlatot oktat. 2004-től az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Zeneterápia tanszékén zenei improvizációt és zeneelméletet, 2005-től a Budapest Kortárstánc Főiskolán zeneirodalmat tanított. 1993-ban megalapította a Voces Aequales énekegyüttest, szólóénekes, a Schola Academica kórus karnagya, több színpadi- és filmzene alkotója, világzenei együttesek hangszeres zenésze. Fentiek mellett jelenleg a kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetének vezető zenei kutatója. Zeneszerző, több együttesben zenél billentyűs hangszereken: Zuboly, Magyar Bori Szextett, Trio Amor Sanctus, Rutkai Bori Specko Jesno. 2007 óta vesz részt a Hodworks munkáiban: Szomjas vagyok (2007), Betonlótusz (2008), Kapocsolódjunk és bömböltessük (2008), Jobb a békesség (2008), Mit kezdjünk a testünkkel? (2009), A nimfák élete (2010), Mindennapi rutin (2010), CHOICE (2011), Basse danse (2011), Ahogy azt az apám elképzelte (2012), Pirkad (2013).
-
Molnár Csaba
táncos, koreográfus
1986-ban született. A Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában, majd 2006-tól a Brüsszeli P.A.R.T.S.-ban tanult.A kétéves képzést követően táncosként az olasz Compagnia Virgilio Sieni táncegyütteshez csatlakozott, 2010-től pedig a Hodworks-szel dolgozott tovább. Társalkotóként kezdetben az 5 művésszel közösen létrehozott Bloom!-mal kezdte meg munkáját (City, Tame Game, Közel a vég), később a Dányi-Molnár-Vadas formációban alkotott. (Nyúzzatok meg) Önálló koreográfusként a Trafó, a Departs és a SÍN támogatásával hozta létre műveit.(KITTY2012, Decameron) Meghívott alkotóként dolgozott a Budapest Tánciskola diákjaival (Eclipse —húz ki a vigadalmat) és darabot készített az EN-KNAP Group-nak (68). Közreműködött a TanzMainz HOM estjében és a Studio Alta-ban. Önálló koreográfiái: KITTY2012, Decameron, Az ökör (The ox).
Sildenafilfairy néven Marcio Kerber Canabarroval készít előadásokat (Tropical escape, EYE Candy, Winter Journey) http://sildenafilfairy.wixsite.com/sildenafilfairy
Négy olyan darabban is szerepelt alkotóként, ami megnyerte az évente kiosztott legjobb táncelőadásnak és koreográfusnak járó Lábán Rudolf-díjat. Bloom!: City (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Dányi–Molnár–Vadas: Nyúzzatok Meg (2014), Hodworks: Pirkad (2014). A City, a KITTY2012, a Nyúzzatok meg, a Pirkad és a Halandóság feltételei című előadásokat az Aerowaves hálózat beválogatta az adott év legjobb 20 nemzetközi alkotásai közé. Munkáiban a legnagyobb természetességgel egyeztet össze bármiféle kifejezési eszközt. Az érdekli, hogy ezek egymásra hatásával hogyan válhatnak az ember privátnak gondolt jelenségei egy univerzális, felszabadító, színházi élménnyé.
-
Oláh Balázs
táncos
Oláh Balázs táncművész 1994-ben született. A Magyar Táncművészeti Főiskola néptánc tagozatán végzett 2014-ben, majd az egri Gárdonyi Géza Színháznak volt tánckari tagja két évig. 2017-ben felvételt nyert a salzburgi SEAD-be ahol három éven keresztül folytatta tanulmányait , és mélyítette tudását a kortárs táncban. 2020-ban dolgozott a Tünet együttessel és részt vett Hód Adrienn Amber című darabjában. 2021-ben Mészáros Mátéval dolgozott együtt. Tagja a 2021-ben alakult AHA – kollektívának. Dolgozik Kelemen Patrikkal valamint Vavra Júliával. Művészeti érdeklődése: Új kommunikációs csatornák keresése amelyeken keresztül különböző társadalmi közegből jövő nézőket lehet megszólítani. Jelenleg kőfaragást tanul a Pap Lajos Kőfaragó Kőszobrász Műhely Kft.- nél.
-
Priiya Prethora
Priiya Prethora 2022 óta Európában élő, hagyományos indiai népi és harcművészeti gyakorlatokon edződött mozgás- és videóművész. A kalandot és az intimitást keresi minden emberi és nem emberi forma mindennapi ritmusában. Hanggal, fizikai mozgással és immerzív textúrákkal dolgozik, hogy a rasszról és queer identitásról beszéljen, kiáltson, suttogjon és álmodjon. A HODWORKS Shared Values darabjában szerepel.
-
Rónai Attila
A Magyar Táncművészeti Főiskola balett szakán végzett. Az iskolai évek alatt kezdett el érdeklődni a kortárstánc iránt amikor bekerülte a Villany Leo improvizációs Tánc Színházba. Több társulatnál is dolgoztt ezt követően, például Gangaray Dance Company, Közép Europa Tánc Színház, Inversdance PR-Evolution, Éva Duda Company-Movein.
2013-ban Brüszelbe költözött Kwaad Bloed-Ugo Dehaes-hez, ezt követően elsőnek apprentice majd társulati tag lett a Hofesh Shechter Companyban. Hét évet töltött el a társulatnál. Mindeközben tanítani is kezdett és lehetőségem volt hogy asszistensként segítse Hofesh munkáját a Göthenburg Operában.
A HODWORKS Amber c. darabjában szerepel.
-
Simet Jessica
táncos
Simet Jessica a Stockholms Estetiska Gymnasium tánc szakán végezte tanulmányait majd még 2 évet töltött a Győri Tánc és Képzóművészeti Szakközépiskolában. Pályafutása során volt alkalma olyan koreográfusokkal együttműködni mint Frenák Pál, Elio Gervasi, Avatara Ayuso, Roberto Zappala, Quan Bui Ngoc, Duda Éva, Varga Csaba, Fülöp László, Guy Shomroni valamint Yaniv Avraham. A MA•ZE tánctársulat társ alapítója és a Duda Éva társulattal is két évig dolgozott. Hód Adrienn koreográfussal a SUNDAY című előadásban dolgozott együtt először, 2017-ben, majd a Délibáb és Coexist előadásokban is. A Coexistért az év táncosának díjára jelölték 2019-ben a Der Theater Verlag-ban, Németországban.
-
Sőrés Zsolt
zeneszerző, zenész
Sőrés Zsolt (1969, Budapest) a magyar elektroakusztikus improvizatív zene több mint huszonöt éve aktív, nemzetközileg is ismert alakja. Fő hangszerei az öthúros brácsa, az elektronika és az emberi hang. Zenéjére jellemző a konceptuális-metazenei szabadimprovizáció lehetőségeinek továbbgondolása: a hang alternatív szónikus valóságokat modellező erejének felszabadítása és a rezonáns-dinamikus élőzenei tér megalkotása során felszínre hozott, egyúttal ad absurdumig fokozot intuitív zene, a „belső virtuozitás” (inner virtuosity), a „formazúzás” technikái és a finoman rétegzett metarepertoárok kialakítása által. Sőrés gyakran dolgozik film- és videóművészekkel, táncosokkal, színházakkal és képzőművészekkel is. Jelenleg is számos nemzetközi és magyar projektben vesz részt. 2014-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, 2019-től pedig a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán tanít. Zeneszerzőként a Pirkad című darabban vett részt.
-
Szabó-Székely Ármin
dramaturg
Szabó-Székely Ármin (1987) a Színház- és Filmművészeti Egyetem dramaturg szakán végzett 2012-ben, azóta a HODWORKS állandó munkatársa. Szakmai gyakorlatát a berlini Volksbühnén és Constanza Macras társulatánál töltötte. Szabadúszó dramaturgként rendszeresen dolgozik a budapesti Katona József Színházban, az Örkény István színházban, dolgozott a Teatro Stabile Torinóban, a brémai Unusual Symptoms-nál, a Kaunasi Nemzeti Színházban, a Landestheater Niederösterreich-ban, a Schauspielhaus Graz-ban, a Magyar Állami Operaházban és számos független színházi és tánc előadásban. 2017-ben Junior Prima, 2021-ben Bécsy Tamás díjat nyert. 2015 és 2021 között az SZFE óraadó oktatója volt, ahol 2021-ben doktori fokozatot szerzett.
-
Tóth Károly
Tóth Károly (1988) elektromos kerekesszékes táncos és előadóművész. 2015 nyarán hozta létre a Másképtánc oldalt művészete népszerűsítésére.
„Hiába beszélek MÁSKÉPP, hiába mozgok MÁSKÉPP, mégis ezekkel az eszközökkel próbálok meg hatást kiváltani az emberekből.”
Károly Szegeden született, de gimnáziumi évei elején egy fővárosi fogyatékkal élő emberek speciális iskolájába járt. Azóta Budapesten él, önállóan. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen történelem szakon, majd a KRE-n színháztudományi mesterképzésen tanult.
Emellett hivatása a tánc amit 2007-ben kezdett az ArtMan Egyesület Táncánia Együttesében. Az ArtManban számos előadásban vett részt, mint például Gyulavári Ági: Kétség, Farkas Dorka Mayday. Ezentúl sok önálló fellépése volt, több táncelőadásban és egyéb előadóközpontú projektmunkában vett részt, Kaposvári és Veszprémi Színházban is dolgozott.
Előadásokon kívül Rehab Critical Mass Alapítvánnyál kuratóriumi tag. A HODWORKS-szel 2022 őszén kezdett el dolgozni, az Idol című előadásban. Ezt követően csatlakozott a Harmonia című produkcióba is. -
Vakulya Zoltán
táncos
Magyaroszágon kezdte meg tanulmányait a Budapest Kortárstánc Főiskolában, majd a salzburgi SEAD-ben végzett 2011-ben.
A bécsi Impulstanz fesztivál Danceweb ösztöndíja után kezdett el dolgozni mint táncos és koreográfus főleg Belgiumban, Németországban és Spanyolországban. Jelenleg Brüsszelben van a központja, ahol több koreográfussal és képzőművésszel dolgozott együtt [ David Zambrano, Vera Tussing, Radouan Mrziga, Bejamin Vandewalle, Kendell Geers, (…) ] amellett, hogy saját darabokkal és kollaboràciókkal is jelentkezett az évek során [ ‘PAUSE’, ‘One Two Three One Two’, ‘TogetherAlone’, ‘It’s time’ ]. Jelenleg Hód Adrienn koreográfussal dolgozik és két készülő darabján dolgozik a Weiwuying színház megbízásából.
-
Varga Csaba
táncos
Varga Csaba 1987-ben született, Várpalotán. Gyermekkorában kosárlabdázott, atletizált és sportaerobikozott. Utóbbit versenyszerűen űzte, és 15 éves koráig több országos- és világbajnokságot nyert. 2005-ben elkezdett ismerkedni különböző hiphop stílusokkal, 2007-től pedig a kortárs tánc keltette fel érdeklődését. Először a Goliban tanult (Budapest Tánciskola, 2007-2009), majd a SEAD végzős évfolyamán (Salzburg Experimental Academy of Dance, 2009-2010). Ezután Párizsban folytatta tanulmányait, ahol hiphop, house és popping órákra járt a Juste Debout Schoolban és parkour edzésekre az ADD Academy-n. 2008 óta szabadúszóként együttműködött többek között Szabó Rékával, Mészáros Mátéval, Fülöp Lászlóval, Eléonore Valére-Lackhyval (Fr / Be), Frank Michelettivel / Kubilai Khan Investigations (FR), Kaori Itoval / Ballet C de la B (JP / BE), Hiroaki Umedával (JP), Guy Naderrel & Maria Campos-szal (LB, ES), illetve Anton Lachkyval (BE / SK). Jelenleg a HODWORKS: Amber, a Flying Bodies & Collective Dope: You are the Flow című előadásaival és a Compagnie Linga (CH) repertoár darabjaival turnézik. 2013 óta tart workshopokat, tréningeket, amiken főként a sport és a tánc mozgástechnikai viszonyát, hasonlóságait analizálja, s ezek logikai összefüggéseit kutatja.
-
Vass Csenge
jelmez
VASS Csenge konceptuális divat- és textiltervezéssel foglalkozik. 2017-ben diplomázott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mester szakán. Az alapképzésen elnyert Erasmus ösztöndíjjal fél évet Barcelona városában, az ESDI – Escuela Superior de Diseno művészeti iskolában tanult. Egyetemi munkáiban elsősorban innovatív és experimentális anyagkísérletek létrehozásával foglalkozott. Mestermunkája a divat/textil művészet és a tudomány keveredése az installatív művészet kontextusában. 2017-ben a ‘Morphogenesis’ című mestermunkája kiállításra került az Artus stúdióban a Budapest Design hét nyitókiállításán, illetve 2018-ban a Trafó Kortárs Művészetek Házában a smART! XTRA / Textúrák című program keretén belül. Csenge az Erasmus Plus ösztöndíj programmal három hónapot töltött a hollandiai Eindhoven városában, ahol a nemzetközileg ismert konceptuális designer, Bart Hess stúdiójában végezte szakmai gyakorlatát. Az ott megszerzett tudás és tapasztalat nagyban befolyásolta a művészethez való viszonyát, többek között el kezdte foglalkoztatni a kortárs tánc világa is. Hód Adrienn ‘Sunday’ és ‘Mirage’ című darabjában dolgozott mint jelmez – kellékes, illetve Molnár Csaba és Cuhorka Emese ‘Mestermunka’ című előadásában is részt vett a jelmezek és látványvilág kialakításában. Elsősorban a kísérleti, több médiumot alkalmazó, újító projektekben vesz részt, célja az anyagok központi megjelenítése és alkalmazása a művészet különböző területein is. 2019-ben a szentendrei MANK galéria ‘ArtScience’ című kiállításán vett részt, emellett a Pécsi Galéria ‘Hybrid’ című tárlatán volt látható diplomamunkája. A 2019-es Budapest Design héten nyílt meg első kísérleti kiállítása újfent a smART! XTRA szervezésében. Az ‘URFORM’ performansz installáció egy olyan kollaboratív projekt, amelyben a további két alkotó különböző művészeti területekről érkezett — Barna Nóra kortárs táncos és Mákó Rozi zeneszerző. Csenge elsősorban a szintetikus és az organikus anyagok közötti kontrasztból, illetve a természeti jelenségek vizuális megjelenéséből és tartalmi vonatkozásaiból inspirálódik. Ezeket az inspirációkat különböző lágy anyag plasztikák formájában prezentálja. Jelenleg Kelemen Patrik ‘Állatok Ideje’ című darabjában dolgozik mint látvány- és jelmeztervező.
-
Vass Imre
táncos, koreográfus
Vass Imre egy szabadúszó alkotó, koreográfus és performer, tanulmányait a Budapest Kortástánc Főiskolán végezte. Részt vett Az Ismeretlen Kutatása programban (Műhely Alapítvány), danceWEB ösztöndíjas (2010), a SPAZIO rezidencia sorozat (2012-2013) és Philadelphia Bilateral Artist Exchange Program (2016) résztvevője. A Life Long Burning – Creative Crossroads program által támogatott művész (2023-2024). Háromszoros STAFÉTA nyertes alkotó: taking place (2016), Game Changer (2021) és RELAX (2023). 2018-2020 között az International Contemporary Dance Collective tagja.
Munkáit a kísérletezés, az önreflexió, az észlelés és érzékelés minőségei, a komfortzóna feltérképezése és a műfaji határokat meghaladni vágyó hozzáállás hatja át. Általában az egyedi, személyes motivációkból és problémákból indul ki, véleménye szerint az egyéni és kollektív szintek kölcsönösen áthatják és informálják egymást. A közönséggel a nyílt és figyelmes kapcsolódást keresi, transzdiszciplináris keretek között.
taking place (2016) című előadását Lábán díjra jelölték, Somló Dáviddal közösen készített lakásszínházi előadása, az IITTHOONN (2019) Halász Péter díjas, Vadas Zsófia Tamarával és Molnár Csabával készített előadása a Game Changer (2021) Lábán Rudolf és Halász Péter díjas.
Magyarországon olyan koreográfusokkal és társulatokkal dolgozott, mint Kelemen Patrik, Szeri Viktor, HODWORKS, Tünet Együttes, STEREO Akt, Artus és a JEL színház. Külföldön az Ultima Vez (BE), Rapid Eye (DK), Ingri Fiksdal (NO) és United Sorry (AT\NL) társulatokkal. Előadásaival rendszeresen fellép a Trafóban és a MU színházban, többször meghívást kapott a dunaPart – Kortárs Előadóművészeti Platformra és a NEXTFESZT-re. Fellépett, a PLACCC, Sziget, Bánkitó és Kolorádó fesztiválokon, Berlinben a Performing Arts Forum fesztiválon és a Collegium Hungaricumban, Londonban, Amszterdamban, Olmützben és Szófiában.
Molnár Csabával és Vadas Zsófia Tamarával közös táncstúdiója az art quarter budapestben található, melyet alternatív játszóhelyként is működtetnek.
-
Váth Máté
táncos
Váth Máté, budapesti alkotó / táncos / előadóművész, színházi háttérrel. 2013-ban a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskolában végzett, ahol klasszikus balett és modern tánc technikákat tanult.
2013-ban egy éves ösztöndíjban részesült a SÍN Kulturális Központtól, a fiatal szabadúszó táncosok támogatásának és mentorálásának ösztöndíjában, amelyek két jól ismert magyar koreográfussal – Juhász Kata és Kulcsár Noémi – folytatott együttműködés keretében bontakoztak ki.
2017-ben a SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance (AT) Performing Major képesítést szerzett. 2016 és 2018 között Máté a SEAD’s Company-ban dolgozott: BODHI PROECT, ahol különféle nemzetközi koreográfusok, például Paul Blackman, Christine Gouzelis, Cecilia Benguela, Jarkko Mandelin, Jelka Milic, Lali Ayguade és Mala Kline alkotásait fejlesztette, és adta elő. Később, 2018-ban csatlakozott Jan Lauwers alkotásához a Salzburgi Festpiele keretein belül. 2019 szeptemberében részt vett egy héten át tartó kutatásban, amelyet Meg Stuart / Damaged Goods tartott Berlinben, ezt követően Budapesten szerepelt és alkotott HODWORKS-el a “MIRAGE” című előadásban. Szintén 2019-ben a Svédországi Abundance Fesztiválon “When I became Máté Váth” szóló munkájának bemutatója volt. 2020 februárjában Simkó Beatrix Trisha, “Közel Távol” című előadását mutatta be Debrecenben. Majd újabb együttműködésük keretében 2021 februárjában a “Kredenc a pincében maradt” című előadást a Trafó – kortárs művészetek házában. Tavasszal Thury Zita “RESET” című előadásában vett részt amelyet a Magyar Állami Operaházzal való közös munka követett. Georges Bizet által rendezett “Carmen” előadásban, meghívott vendégművészként szerepelt torreádor szerepében. A Willany Leó társulat tagjaként ősszel bemutatta a “Kaméleon no.1.” című művet, Vadas Tamara Zsófia rendezésével majd 2022 tavaszán a pedig a “Kaméleon no.2.” Gál Eszter irányítása alatt. Ezt követően májusban, két táncelőadást mutatott be a Nemzeti Táncszínházban – TranzDanz – Kovács Gerzson Péter: “Re-naissance” és Oberfrank Réka: Trippin’ előadásokat. Jelenleg saját készítésű “Az ember masinája” című koreográfiáján dolgozik.