Te hogyan készültél az előadásra? – teszik fel a kérdést a darab alkotói/szövegírói. Ez egy szokásos PR húzás, esetleg szimplán egy bugyuta kérdés? Sem ez, sem az: Hód Adrienn legújabb darabja ugyanis még a feketeöves Trafóba járókat és a Hodworks B-közepét is felkészületlenül érheti. Noha ők sok cifra dolgot tapasztaltak már.
Tovább olvasomAmber
Premier: 2021-09-07
Helyszín: Trafó Kortárs Művészetek Háza
ELŐADÓK: Garai Júlia, Molnár Csaba, Oláh Balázs, Rónai Attila/Gláser Márton, Simet Jessica/Kacsó Imola, Varga Csaba
koreográfia: Hód Adrienn
művészeti konzultáció, dramaturg: Szabó-Székely Ármin
zene: Gryllus Ábris
fény: Gryllus Ábris, Mervel Miklós
produkciós menedzser: Ujvári-Pintér György
Az alkotási folyamat során az előadóknak workshopot tartott:, Czirák Ádám (Thai massage), Kormos Éva (Kundalini joga), Schramm Moraes Luiza (Feldenkrais method), Hollósi Péter és Kassai Lili (bachata sensual)
Koprodukciós Partnerek: Trafó KMH, OFF Alapítvány
Támogatók: EMMI, Műhely Alapítvány, Sín Kulturális Központ, Art Quarter Budapest, Inversedance Társulat / Imre Zoltán Program
Külön köszönet: Vadas Zsófia Tamara, Márcio Kerber Canabarro, Jenna Jalonen
fotók: Dömölky Dániel
''A Hodworks legújabb darabja, az Amber – éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. (...) A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.''
Tovább olvasom''A normák, szabályok és elvárások levetkőzésével olyan tudatállapotba kerülnek, mely egyértelműen csak maguk és partnerük számára hoztak létre, azzal együtt, hogy ez mégis átható erővel hathat azokra is, akiknek alkalmuk van látni a darabot.''
Tovább olvasom''(...) vajon lehet-e tovább feszíteni a húrt a végsőnek gondolt-tetszett-érzett határokon túl is.''
Tovább olvasom''A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.''
Tovább olvasom''Az előadás nem csak csontig hatóan intenzív kinetikus élmény, de mondhatjuk terápiának is, mert a vírustól egyelőre még nem szabadulunk, úgyhogy ha vissza akarjuk kapni a régi életünk alapjait, nekünk kell újra tanulni táncolni."
Tovább olvasom''Mi történik akkor, ha Hód megvonja magától alkotói eszköztárának legjavát, csak befelé figyel, és erre a kifejezetten egy célra összpontosított figyelemre kéri a táncosait is? Mi történik akkor, ha Hód lemegy már-már puritánba?''
Tovább olvasom''Az Amber-ben a táncosok végig csukott szemmel vannak együtt, így nem éri őket külső vizuális inger, ami informálja, sőt befolyásolhatja az előadót az előadás közben intenzitásban.''
Tovább olvasomA 2021-ben bemutatott Amber, éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe és egy letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. A darab hat táncosa három párt alkot, akik egymáson kívül senki és semmi másra nem figyelnek, sőt, gyakran saját magukat is elveszítik partnerük mozdulataiban. A darab három szimultán társastánca a kifelé irányuló performatív szándékoktól teljesen mentes. A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális, fizikális gesztusain keresztül válik egyértelművé. Az érzékiséget absztrahálva, a személyes emberi tapasztalatokat levetkőzve mozogják végig zárt egységű táncaikat. A már-már ösztönös, esetleges vagy éppen irányított mozdulatsorok mögött a nézők mégis nagyfokú, tapasztalt figyelmet fedezhetnek fel: a táncosok a szenvedély esszenciájáig érnek el. A felszínen nem látható, végletekig megterhelő munkát végeznek a darab során, hogy tudatukat csakis partnerük jelenléte töltse ki. Az érintés kimeríthetetlenségével, a test emlékezetével dolgoznak. Normákat, szabályokat és elvárásokat levetkőzve egy olyan tudatállapotba kerülnek, amelyet egyértelműen maguknak és társuknak teremtenek meg, de mégis mindent felülíró erővel bírhat bárki számára, aki őket figyelheti.