Amber

Amber
MU SZÍNHÁZ
02/18

Premier: 2021-09-07

Helyszín: Trafó Kortárs Művészetek Háza

ELŐADÓK: Garai Júlia, Molnár Csaba, Oláh Balázs, Rónai Attila/Gláser Márton, Simet Jessica/Kacsó Imola, Varga Csaba

koreográfia: Hód Adrienn
művészeti konzultáció, dramaturg: Szabó-Székely Ármin
zene: Gryllus Ábris
fény: Gryllus Ábris, Mervel Miklós
produkciós menedzser: Ujvári-Pintér György

Az alkotási folyamat során az előadóknak workshopot tartott:, Czirák Ádám (Thai massage), Kormos Éva (Kundalini joga), Schramm Moraes Luiza (Feldenkrais method), Hollósi Péter és Kassai Lili (bachata sensual)

Koprodukciós Partnerek: Trafó KMH, OFF Alapítvány

Támogatók: EMMI, Műhely Alapítvány, Sín Kulturális Központ, Art Quarter Budapest, Inversedance Társulat / Imre Zoltán Program

Külön köszönet: Vadas Zsófia Tamara, Márcio Kerber Canabarro, Jenna Jalonen

fotók: Dömölky Dániel

CímKritikaForrás
Fullba nyomják a kontaktot – Török Ákos

Te hogyan készültél az előadásra? – teszik fel a kérdést a darab alkotói/szövegírói. Ez egy szokásos PR húzás, esetleg szimplán egy bugyuta kérdés? Sem ez, sem az: Hód Adrienn legújabb darabja ugyanis még a feketeöves Trafóba járókat és a Hodworks B-közepét is felkészületlenül érheti. Noha ők sok cifra dolgot tapasztaltak már.

Tovább olvasom
A Hodworks legújabb darabja visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. – Papageno

''A Hodworks legújabb darabja, az Amber – éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. (...) A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.''

Tovább olvasom
A darab hat táncosa három párt alkot, akik senki és semmi másra nem figyelnek, csakis egymásra – Port.hu

''A normák, szabályok és elvárások levetkőzésével olyan tudatállapotba kerülnek, mely egyértelműen csak maguk és partnerük számára hoztak létre, azzal együtt, hogy ez mégis átható erővel hathat azokra is, akiknek alkalmuk van látni a darabot.''

Tovább olvasom
Gergye tánca a női bábbal világszám, sőt… – Kutszegi Csaba

''(...) vajon lehet-e tovább feszíteni a húrt a végsőnek gondolt-tetszett-érzett határokon túl is.''

Tovább olvasom
Hódnapló – Szabó-Székely Ármin

''A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.''

Tovább olvasom
Újra kell tanulnunk táncolni – Bálint Orsolya

''Az előadás nem csak csontig hatóan intenzív kinetikus élmény, de mondhatjuk terápiának is, mert a vírustól egyelőre még nem szabadulunk, úgyhogy ha vissza akarjuk kapni a régi életünk alapjait, nekünk kell újra tanulni táncolni."

Tovább olvasom
A közelség távolsága – Králl Csaba

''Mi történik akkor, ha Hód megvonja magától alkotói eszköztárának legjavát,  csak befelé figyel, és erre a kifejezetten egy célra összpontosított figyelemre kéri a táncosait is? Mi történik akkor, ha Hód lemegy már-már puritánba?''

Tovább olvasom
Útkeresés és szintézis – Papp Tímea

''Az Amber-ben a táncosok végig csukott szemmel vannak együtt, így nem éri őket külső vizuális inger, ami informálja, sőt befolyásolhatja az előadót az előadás közben intenzitásban.''

Tovább olvasom

A 2021-ben bemutatott Amber, éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe és egy letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét. A darab hat táncosa három párt alkot, akik egymáson kívül senki és semmi másra nem figyelnek, sőt, gyakran saját magukat is elveszítik partnerük mozdulataiban. A darab három szimultán társastánca a kifelé irányuló performatív szándékoktól teljesen mentes. A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális, fizikális gesztusain keresztül válik egyértelművé. Az érzékiséget absztrahálva, a személyes emberi tapasztalatokat levetkőzve mozogják végig zárt egységű táncaikat. A már-már ösztönös, esetleges vagy éppen irányított mozdulatsorok mögött a nézők mégis nagyfokú, tapasztalt figyelmet fedezhetnek fel: a táncosok a szenvedély esszenciájáig érnek el. A felszínen nem látható, végletekig megterhelő munkát végeznek a darab során, hogy tudatukat csakis partnerük jelenléte töltse ki. Az érintés kimeríthetetlenségével, a test emlékezetével dolgoznak. Normákat, szabályokat és elvárásokat levetkőzve egy olyan tudatállapotba kerülnek, amelyet egyértelműen maguknak és társuknak teremtenek meg, de mégis mindent felülíró erővel bírhat bárki számára, aki őket figyelheti.